Spørgsmål og svar

 

Indløsning af point

Hvorfor er mine point forsvundet?

Alle point indtjent gennem medlemskab i panel.norstat.dk skal indløses indenfor 3 år. Hvis ikke pointene bruges, anses de som forældede og fjernes fra din konto.

Teknisk hjælp

Jeg kan ikke gennemføre undersøgelser, for "Næste" knappen er ikke på min skærm når jeg scroller ned

Der er et par forskellige ting du kan prøve. Prøv at genindlæse siden (tryk F5). Prøv at zoome ud på din browser (hold CRTL og brug rulleren på din mus). Prøv at gå tilbage (tryk "slet tilbage"). Hvis intet af dette virker, kan du lukke undersøgelsen og prøve igen.

Mens jeg udfylder en undersøgelse eller min profil er skærmen frosset

Sandsynligvis er det vores server der midlertidigt er blevet overbelastet. Vær venlig og forsøg igen ved at opdatere siden (tryk F5) eller prøv at gå tilbage (tryk Slet tilbage). Hvis ingen af disse ting virker, prøv da at genstarte din browser og åbne siden igen.

Jeg bliver logget ud, når jeg bruger panelsiden

Tjek om du har andre browser vinduer åbne med enten vores hjemmeside eller en spørgeundersøgelse. Hvis du har det, så log venligst ud derfra og genstart din browser. Åbn herefter panelhjemmesiden i ét enkelt vindue og forsøg at logge ind igen. Hvis problemet fortsætter herefter, kan du kontate os på mail support@norstat.dk og fortælle om dit problem, hvilken browser du bruger, dine sikkerhedsindstillinger og om du gør brug af en firewall.

Medlemskab

Hvordan ved jeg hvad mit brugernavn er?

Dit brugernavn er den e-mail adresse du har registreret dig med på panel.norstat.dk. Hvis du skulle have glemt dit brugernavn kan du sende en mail til vores support support@norstat.dk, og vi vil hjælpe dig.

Hvordan kan jeg melde mig ud af panelet?

Hvis du gerne vil udmeldes, skal du sende en mail til support@norstat.dk, indeholdende den email adresse du er registreret med. Du skal være opmærksom på, at indløse eventuelle point før du melder dig ud, idet opsparede point bliver slettet når din profil slettes.

Hvordan ændrer jeg i mine informationer?

På panel.norstat.dk kan du altid logge ind og ændre informationerne i din profil. Dette gælder alt fra din e-mail adresse til din hjemadresse eller andre baggrundsinformationer.

Login på din konto og gå ind under "Mit panel.norstat.dk" og dernæst "Min konto" - her kan du lave dine ændringer.

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mit kodeord?

Hvis du skulle have glemt dit kodeord, kan du bestille et nyt. Dette gøres ved at trykke på "Log ind"-knappen på panel.norstat.dk. Herefter skal du trykke på linket "Glemt dit kodeord?". Du indtaster så din e-mail-adresse i tekstboksen, og du vil efterfølgende modtage en mail med nærmere instrukser.

Hvem kan blive medlem af panelet?

De fleste af vores medlemmer rekrutterer vi pr. telefon, men af og til rekrutterer vi også via fx face-to-face undersøgelser eller forskellige hjemmesider.

Hvad betyder det at være medlem af panelet?

Som medlem af panel.norstat.dk erklærer du dig villig til at modtage e-mail invitationer til deltagelse i online undersøgelser og invitationer til gruppediskussioner og dybde-interviews. I e-mailen vi sender dig vil der være et link til undersøgelsen du er inviteret til at svare på. Du vurderer selvfølgelig selv hvorvidt du ønsker at besvare hver enkelt undersøgelse, og du forpligter dig ikke til at besvare noget ved at blive medlem.

Spørgeundersøgelser

Får jeg point for en spørgeundersøgelse som jeg ikke færdiggjorde?

Hvis du selv afbryder en undersøgelse får du ikke point, eftersom vi ikke kan anvende ufuldstændige svar i vores undersøgelser. Information om hvor mange point en undersøgelse giver findes i den mail som du får når du bliver inviteret til at deltage i en undersøgelse. I tilfælde af at du ikke passer i målgruppen, bliver du tildelt 1 point som tak for din tid.

Hvor, hvordan og hvornår bliver undersøgelserne udført?

Norstat laver online undersøgelser, dvs. at undersøgelserne besvares via linket angivet i den udsendte mail. Som medlem af panelet kan du deltage i undersøgelser hvor og når som helst så længe du har adgang til internettet.

Udover online undersøgelser, laver vi også face-to-face interviews, dvs. snakker med folk f.eks. på gaden om deres holdninger/meninger. Vi udfører også telefoninterview.

Hvad får jeg for at deltage i undersøgelserne?

Information om hvor mange point der tildeles for en fuldført undersøgelse findes i den mail som inviterer dig til at deltage. Når du har besvaret undersøgelsen tildeles du dine point.

Hvor ofte bliver jeg inviteret til at deltage i undersøgelser?

Panel.norstat.dk værdsætter alle vores medlemmer. Derfor inviterer vi dig til at deltage i spørgeundersøgelser så ofte som muligt. For de fleste målgrupper max. 1 gang om ugen. Selvfølgelig forsøger vi at tilbyde dig nye undersøgelser regelmæssigt, men vi kan ikke garantere det, da der kan være perioder hvor der laves færre undersøgelser.

Hvorfor bliver jeg så ofte spurgt til mine baggrundsoplysninger?

I undersøgelserne vil du typisk blive spurgt til din alder, køn, region og muligvis din indkomst. Dette hjælper med identifikation, således at vi ved at det er den samme person som besvarer undersøgelserne som er registreret som medlem. Desuden bruger vi også dine baggrundsinformationer til at udvælge hvilke undersøgelser du skal inviteres til.

Hvorfor falder jeg udenfor målgruppen?

I nogle undersøgelser er vi nødt til at stille flere spørgsmål for at finde panelister der opfylder alle kriterier. For eksempel, en motorcykelforhandler der ønsker at lave en undersøgelse af motorcyklister er ikke interesseret i folk der ikke har motorcykelkørekort. Derfor bliver man udelukket fra at færdiggøre undersøgelsen.

Hvad betyder "Antal besvarelser er nået"?

I nogle spørgeundersøgelser har vi kun brug for et bestemt antal besvarelser. Når dette antal er nået, bliver undersøgelsen lukket og det vil ikke længere være muligt at besvare den.

 

Sikkerhed & Privatliv

Anvender vi cookies?

En cookie er en lille tekst fil den webside du besøger lagrer på din computer. De er brugt af mange websider for at give dig som besøgende adgang til forskellige muligheder, såsom login og besøgshistorik.
Norstat anvender en (såkaldt authentication-) cookie på panel.norstat.dk for at håndtere indlogningen på din portal. I undersøgelser anvendes cookies alene for at give dig mulighed for at kunne vende tilbage til et spørgeskema uden at skulle begynde forfra, samt for at sikre at samme medlem ikke deltager i samme undersøgelse flere gange. I de tilfælde hvor undersøgelsen gennemføres i en tredjepart´s system, anvendes alene browsersession cookies som skal sikre at vi kan tildele dig din belønning efter gennemført interview.
Andre typer af cookies, fx tracking cookes, kan blive anvendt, men i så fald kun såfremt du giver dit explicitte samtykke til dette.